Prezentare

Scurt istoric

Cadrul instituțional al instruirii în domeniul financiar își are începutul în anul 1953, odată cu înfiinţarea în componenţa Universităţii de Stat din Chişinău a Facultăţii de Economie, una din subdiviziuni fiind catedra „Finanţe, Credit, Statistică şi Analiza Activităţii Economice”. Din 1 septembrie 1957 este înfiinţată catedra „Finanţe şi credit”.

Din anul 1964, catedra „Finanţe şi Credit” a funcţionat în cadrul Facultăţii de Inginerie – Economie a Institutului Politehnic din Chişinău. De la 1 septembrie anul 1977, facultatea şi, respectiv, catedra revine în cadrul Universităţii de Stat din Moldova (USM).

În septembrie 1991, odată cu fondarea Academiei de Studii Economice din Moldova, în baza Facultăţilor Economie şi Economia Comerţului, catedra, cu denumirea „Monedă, finanţe, credit”, se regăseşte în componenţa instituţiei. În prezent, în cadrul facultăţii Finanţe activează două departamente: „Finanțe și Asigurări” și „Investiții și Activitate Bancară”, care gestionează procesul educaţional la programul de studii Finanţe şi bănci.

Misiune şi obiective

Facultatea Finanţe din cadrul Academiei de Studii Economice a Moldovei, fiind una din cele mai prestigioase în şcoala economică superioară s-a impus prin contribuţia mai multor generaţii de profesori, studenţi şi personal administrativ, dezvoltând un mediu academic cu tradiţii în instruire şi cercetare.

Misiunea programului de studii Finanţe şi bănci rezidă în formarea specializată a studenţilor în domeniul financiar – bancar, prin însuşirea de cunoştinţe teoretice fundamentale, dezvoltarea de abilităţi practice şi de cercetare, care să fie valorificate pe piața muncii și să asigure accesul la studii aprofundate de masterat și/sau studii doctorale în mediul economic în continuă schimbare.

Scopul programului de studii de licenţă Finanţe şi bănci constă în:

  • însușirea cunoștințelor, formarea deprinderilor și competențelor personale şi profesionale; 
  • îmbinarea aspectelor de natură teoretică și cultivarea unor abilități ce pornesc de la realitățile activităților din domeniul financiar-bancar; 
  • structurarea demersurilor educaționale pe concepția „învață acționând” și dezvoltarea unor dexterități de ordin practic; 
  • valorificarea unor tehnici moderne de instruire, inclusiv de dezvoltare a creativității; 
  • dezvoltarea și menținerea unei culturi a învățării permanente și inovatoare;
  • identificarea oportunităților de dezvoltare profesională și personală adaptate, atât nevoilor/intereselor studenților, cât și nevoilor/vocației cadrelor didactice și cercetătorilor.